Administrera
Här läggs företagets användare och/eller mottagare av aviseringar/nyhetsbrev upp
Ändra en användare genom att markera raden du vill ändra och klicka på Ändra
Ta bort en användare genom att markera raden du vill ta bort och klicka på Radera
Här administrerar ni ert företags alla upplagda användare och /eller mottagare av aviseringar och nyhetsbrev.
Den som har ”Admin” = Ja, har tillgång till denna sida och kan göra inställningar för alla företagets användare och även lägga till och ta bort användare.
När du lägger till eller ändrar en användare, så kommer ett nytt inmatningsformulär upp (se längre ner)
Förklaring administrationssidan
Överst så finns de olika knapparna med olika funktioner som beskrivs nedan
Kolumner i tabellen
Inloggning: Här finns användarnamnet (inlogg) (detta användarnamn är unikt)
Förnamn: Här finns förnamnet
Efternamn: Här finns efternamnet
Epost: Används för leveransavisering, nyhetsbrev och pallpåminnelser
Telefon: Används för leveransavisering (SMS) och om vår chaufför vill komma i kontakt med Er.
Admin:
Här anges om användaren ska vara Admin, och kunna redigera lägga till och ta bort användare.
Prislista:
Ställer in om användaren ska kunna se Era prislistor efter inlogg.
Dokument:
Ställer in om användaren ska kunna se dokumenten efter inlogg.
Pallar:
Ställer in om användaren ska kunna se utestående pallar efter inlogg.
Avisera e-post:
”Ja” betyder att användaren får leveransavisering via angiven epost (användaren behöver ingen inlogg)
Avisera SMS:
”Ja” betyder att användaren får leveransavisering som SMS via angivet telefonnummer (användaren behöver ingen inlogg)
Nyhetsbrev:
Om användaren ska få nyhetsbrev från oss eller inte (användaren behöver ingen inlogg)
Pallpåminnelse:
Om användaren ska få Pallpåminnelse via angiven epost eller inte (användaren behöver ingen inlogg)
Pallpåminnelsen kommer förvinna inom kort, och då ersättas med funktionen ”Pallar” här på Mina Sidor.
När du väljer ”Ny post” så visas detta inmatningsformulär:
Fyll i alla fält med *.
Ska användaren kunna administrera användare, se prislistor, se dokument eller se pallar, så måste inloggning skapas.
Vid inloggning så måste följande läggas upp:
- ”Inloggning”
- ”Förnamn”
- ”Lösenord”
- ”E-post”
Samt något av:
- ”Admin”
- ”Prislista”
- ”Dokument”
- ”Pallar”
Lösenordet måste vara
- minst 8 tecken
- minst en versal (stor) bokstav
- minst en gemen (liten) bokstav
- minst en siffra
- minst ett specialtecken (! eller ” eller # eller ¤ eller % eller & eller / eller ( eller ) eller = eller ?)
Ska användaren endast ha:
- Leveransavisering via sms, så behövs ”Telefon” och ”Avisera SMS” fyllas i
- Leveransavisering via E-post, så behövs ”E-post” och ”Avisera e-post” fyllas i
- Nyhetsbrev, så behövs ”E-post” och ”Nyhetsbrev” fyllas i
- Pallpåminnelse, så behövs ”E-post” och ”Pallpåminnelse” fyllas i